CO MOŻNA ZROBIĆ?

Reading Time: 2 minutes

Oto kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć jeśli przypuszczasz, że doszło do awarii Twojego dysku.

Zachowaj spokój i notuj wszystkie czynności oraz to w jakie okoliczności towarzyszą temu co robisz z systemem do późniejszego odniesienia.
W przypadku zauważenia jakichkolwiek nietypowych zmian w zachowaniu się dysku/systemie, natychmiast zrób kopię najbardziej krytycznych danych.
Sprawdź wszystkie połączenia zasilania i danych dysku.
Jeśli uszkodzony napęd jest napędem zewnętrznym, spróbuj podłączyć go do innego komputera i obserwuj uważnie jego zachowanie.
Jeśli nadal nie masz dostępu do danych, przestań pracować na dysku i natychmiast skontaktuj się ze specjalistami od odzyskiwania danych.
Jeśli napęd wytwarza szumy, klika, rzęzi lub wydaje odgłos buczenia, niezwłocznie wyłącz system.

Jeśli Twoje urządzenie ma jeden z poniższych problemów, istnieje duża szansa na odzyskanie danych:

  • Kliknięcia i inne dźwięki dźwięków (zobacz sekcję Mity na temat klikania dysków twardych)
  • Uszkodzone głowice (zobacz naszą stronę z Youtube z filmami “Head Swap”)
  • Dysk nie montuje się na Twoim komputerze (Mac)
  • Dysk nie pojawia się w systemie BIOS lub Eksploratorze Windows (PC)
  • “Miga znak zapytania” przy starcie Mac
  • Zepsute złącze USB lub inne interfejsy
  • “Martwy” (brak mocy lub hałasów)
  • Dysk odczytuje dane bardzo powoli
  • Spalone PCB
  • Spalony dysk twardy lub chip na płytce drukowanej / ewentualnie bezpiecznik
  • Szkody spowodowane działaniem cieczy/wody
  • Uszkodzenie oprogramowania układowego dysku twardego (rozmiar 0 MB, tylko częściowo czytelny dysk, bardzo wolno odczytuje/zapisuje dysk itp.)
  • Uszkodzenie oprogramowania układowego SSD (błędy BAD_CTX, rozmiar 8 MB, itp.)
  • “Stiction” (głowy przylgnęły do ​​talerzy)
  • zatarty silnik/zablokowane wrzeciono
  • Wymiana PCB / Adaptacja
  • Uszkodzona pamięć ROM
  • Uszkodzona NVRAM
  • Słabe głowice
  • Przypadkowo przeformatowany
  • Przypadkowe skasowanie/usunięcie/ponowne przetworzenie plików
  • Uszkodzony system plików lub system operacyjny
  • Brakujące lub zgubione pliki
  • Infekcja wirusowa
  • Dane nie mogą zostać odzyskane przez lokalny warsztat komputerowy/dział IT
  • Dane nie mogą być odzyskane lub sklonowane za pomocą narzędzi do odzyskiwania danych oprogramowania
  • Szyfrowanie danych (McAfee Endpoint Encryption, WinMagic, PGP Desktop, BitLocker, TrueCrypt itp.
  • Zagubione/brakujące/nieznane hasło dysku twardego (w niektórych przypadkach)