Często zadawane pytania

Reading Time: 3 minutes

P: Jak długo firma MiP Data & Forensic odzyskuje dane?

Odp .: Firma MiP Data & Forensic skupiła się wyłącznie na zapewnianiu kompleksowych usług odzyskiwania i przywracania danych dla wszystkich typów nośników danych w praktycznie każdym środowisku operacyjnym. To był nasz jedyny biznes od czasu powstania w 1989 roku.

P: Kto jest typowym klientem MiP Data & Forensic?

Odp .: Zapewniamy usługi odzyskiwania i przywracania danych dla użytkowników indywidualnych, biznesowych, edukacyjnych i rządowych w Polsce i Europie.

P: Z jakimi typami sytuacji utraty danych korzysta zazwyczaj MiP Data & Forensic?

Odp .: Obsługujemy zarówno fizyczne, jak i logiczne utraty danych, które występują z powodu dowolnej liczby zdarzeń, z awariami sprzętu i oprogramowania, błędami ludzkimi lub aktami wandalizmu, pożarami, powodziami i problemami związanymi z zasilaniem.

P: Jakie typy nośników danych można odzyskać w MiP Data & Forensic?

Odp .: Odzyskujemy dane z praktycznie każdego rodzaju urządzenia pamięci masowej: pojedynczych dysków twardych, wielu zestawów dysków twardych (RAID, SAN, NAS, woluminów w paski i dublowane itp.), Wymiennych wkładów dyskowych, dyskietek, napędów taśmowych, CD, DVD, ponownie zapisywalne i jednorazowe (WORM) naboje optyczne, dyski flash USB i karty pamięci danych cyfrowych.

P: Jakie systemy operacyjne obsługuje MiP Data & Forensic?

Odp .: Wspieramy systemy Windows, DOS, Mac OS, Netware, Linux i Unix, a także wiele innych otwartych i zastrzeżonych środowisk operacyjnych.

P: Jaki jest proces uruchamiania projektu odzyskiwania danych?

Odp .: Większość projektów odzyskiwania danych rozpoczyna się od bezpłatnego połączenia z MiP Data & Forensic pod numerem663-690-690. Zapewniamy bezpłatne konsultacje dotyczące odzyskiwania danych – omawiamy z Państwem problem, aby zrozumieć okoliczności prowadzące do utraty danych i pomóc w określeniu najlepszego sposobu działania. Jeśli wolisz, możesz wypełnić nasze krótkie, internetowe żądanie informacji o odzyskiwaniu danych, aby uzyskać bezpłatną ocenę odzyskiwania danych w związku z utratą danych oraz możliwymi opcjami i kosztami.

P: Jak należy spakować dysk twardy lub inne urządzenie pamięci masowej do wysyłki?

Odp .: Podczas transportu nośników do odzyskiwania danych, jeśli to możliwe, należy go umieścić w torbie antystatycznej. Wysyłając dysk twardy, najlepszym opakowaniem, z którego można korzystać, jest rzeczywisty pojemnik na dysk twardy od producenta. Jeśli nie jest to możliwe, następnym najlepszym sposobem jest bezpieczne owinięcie dysku twardym folią “bąbelkową” lub innym materiałem amortyzującym. Upewnij się, że urządzenie nie może się poruszać w pudełku. Załącz wszystkie dokumenty i zamknij pudełko.

P: Czy uszkodzone nośniki można przenieść do MiP Data & Forensic, zamiast wysyłać?

Odp .: Tak. MiP Data & Forensic posiada 61 punktów przyjęć nośników. Wystarczy wejść w zakładke kontakt i wybrać najdogodniejszy dla siebie. Łatwe do wykonania wskazówki można znaleźć na naszej stronie internetowej.

P: Czy MiP Data & Forensic potrzebuje całego komputera lub urządzenia, czy tylko nośnika danych?

Odp .: Potrzebujemy tylko urządzenia do przechowywania danych (lub urządzeń). W niektórych okolicznościach, gdy mamy do czynienia ze starszymi dyskami twardymi (ATA) lub z wieloma woluminami dyskowymi (takimi jak wolumen RAID), może być korzystne posiadanie oryginalnego kontrolera, który był używany w czasie zdarzenie utraty danych. Wiele razy może nie być możliwe (lub wygodne) dostarczenie oryginalnego kontrolera (tak jak w przypadku płyt głównych RAID na płycie głównej). Chociaż może to być pomocne w celach referencyjnych, oryginalny kontroler zwykle nie jest konieczny, abyśmy mogli pomyślnie odzyskać dane z poszczególnych lub wielu urządzeń do przechowywania danych (w tym woluminów RAID).

P: Jaki jest średni czas oczekiwania na projekt odzyskiwania danych?

Odp .: Czas realizacji może się różnić w zależności od projektu, w zależności od rozmiaru szkód oraz czasu (i materiałów) potrzebnych do odzyskania. Wiele projektów odzyskiwania jest zakończonych w ciągu 24 do 72 godzin.

P: Czy MiP Data & Forensic nalicza opłaty “priorytetowe” lub “przyspieszone” za usługi ratunkowe?

Odp .: Nie. Uważamy, że każdy klient jest ważny, a każde zlecenie odzyskiwania danych, niezależnie od wielkości, jest priorytetem. Cenimy Twoją firmę i Twoje zaufanie, a my zrobimy wszystko, aby jak najszybciej przywrócić dane.

P: W jaki sposób odzyskuje się odzyskane dane?

Odp .: Dane są zwracane na nośnikach, które preferujesz oraz w wybranym formacie.